Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-28T11:37:24+01:00
Glony mogą być jednokomórkowe, kolonijne, wielokomórkowe. Komórki plechy glonów zawierają elementy charakterystyczne dla komórek roślinnych:
-aparat jądrowy ( w postaci jednego lub wielu jąder)
-ścianę komórkową zbudowaną z celulozy
-plastydy, w szczególności chloroplasty (występują takie barwniki jak czerwona fikoerytryna, niebieska fikocyjanina- Dzięki nim glony mają różne zabarwienie. Pozwala to im przystosować się do różnych warunków oświetleniowych)
-materiałami zapasowymi jest tłuszcz i skrobia
4 4 4
2009-10-28T11:40:17+01:00
W glonach procz chlorofilu mozna znalezc takze ksantofile fikobiliny a takze karoten.
1 1 1