Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T15:41:18+01:00
Prostokąt obracany wokół krótszego boku ma promień długości
r=10cm i wysokość H=4cm
V=πr²×H
V=π(10cm)²×4cm
V=100πcm²×4cm=400πcm³
prostokąt obracany wokół dłuższego boku ma promień sługości r=4cm i wysokość H=10cm
V=π(4cm)²×10cm
V=16πcm²×10cm=160πcm³
400πcm³>160πcm³
Większą objętość ma walec obracany wokół krótszego boku. :))
4 4 4
2010-03-22T15:42:23+01:00
Pierwszy r=4 h=10 V=16pi*10=160pi
drugi r=10 h=4 V=100pi*4=400pi

Odp.: obrocony wokol dluzszego boku ma wieksza objetosc
1 1 1