Prosze możecie to rozwiązać? jutro mam spr. ;/

zadanie 1
W trójkącie ABC bok IBCI=10cm a kąt ABC jest równy 30 stopni. Oblicz długość wysokości opuszczonej na bok AB.

zadanie 2
W trójkacie ABC bok AC ma długość 40 cm a kąt CAB jest równy 60 stopni. Oblicz długość wysokości opuszczonej na bok AB.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T15:57:02+01:00
Zad:1
c=10cm
a=1/2c
a=5cm
h=?
hkwadrat+akwadrat=ckwadrat
hkwadrat=ckwadrat-akwadrat
hkwadrat=100-25
hkwadrat=75
h=5pierwiastków z 3

Zad2
c=40cm
a=1/2c
a=20cm
h=?
hkwadrat+akwadrat=ckwadrat
hkwadrat=ckwadrat-akwadrat
hkwadrat=1600-400
hkwadrat=1200
h=20pierwiastków z 3
2010-03-22T15:57:39+01:00
Skoro masz sprawdzian z tego lepiej by bylo jak bys sama sprobowala rozwiazac to zadanie ja mkoge Ci podpowiedziec :p

musisz wyliczyc to z logarytmow zobaczyc ktory kat masz podany ktora dlugosc i brakujacy bok :p
czytajac z obrazka bedziemy liczyc z cos 30 ° = b/c
cos 30° w tabeli wartosci trygonametrycznych wynosi √3/2
i podstawiamy to do wczesniejszego wzoru czyli bedzie
√3/2 = 10/c
musisz to wyliczyc metoda "na krzyz"
wyjdzie ci dlugosc boku BD (D puntk wspolny wysokosci h i boku BA) i liczymy z pitagorasa koncowy wynik da nam miare wysokosci powodzenia:)
2010-03-22T16:00:24+01:00
Zad1.
BC=10cm
CA=10cm:2=5cm
H=5cm

zad2.
AC=40cm
AB=40cm:2=20cm
CB=H=20√3cm

http://www.math.us.edu.pl/prace/2001/bp/strona3.html - ułatwi ci rozwiązanie innych zadań tego typu. :)