Odpowiedzi

2010-03-22T15:54:19+01:00
9zł+30%+25%= 100%
9zł=100%-30%-25%
9zł= 45%

45% - 9zł
100%- x

x= (100%*9zł)/ 45%= (20%*9zł)/9%= 20zł.

Prezent kosztował 20zł.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T15:57:07+01:00
Ala jurek krzyś złożyli się na prezent dla mamy ala dała 9zł jurek 30% ceny prezentu a krzyś 25% ceny. Ile kosztował prezent?

100%-(30%+25%)=100%-55%=45%
Ala dała 9 zł to jest 45 % ceny prezentu

x-cena prezentu

45%*x=9
0,45*x=9
x=9 : 0,45
x=20

Odp: Prezent kosztował 20 zł.