Rozwiąż zadanie na podstawie danych. W twoim rozwiązaniu powinno być: równanie i odpowiedź

Dane:
42zł-przeznaczone pieniądze na napoje
0,89zł- cena 1 kartonika soku jabłkowego
1,60zł-cena za 1 butelke wody
17szt.-ilość zakupionych kartoników soku jabł.
x- ilość zakupionych butelek wody

Z GÓRY DZIĘKUJE TYM CO ZROBILI TO ZADANIE DOBRZE. JESTEŚCIE WSPANIALI I DOBRZY

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T16:02:16+01:00
0,89zł*17+1,60zł*x=42zł
1,6x zł=42zł-15,13zł
1,6x zł=26,87zł /:1,6zł
x=16,79375≈16

0,89zł*17+1,60zł*16=15,13zł+25,6zł=40,73zł

1 1 1
2010-03-22T16:02:22+01:00
17razy 0,89+x razy 1,60 =42
15,13 + 1,60x=42 /-15,13
1,60x =26,87 / podzielic przez 1,60
x = w przyblizeniu 16

17 razy 0,89 + 16 razy 1,60 = 15,13 +25,60 = 40,73 zł

odp zostalo zakupione 16 butelek wody
1 5 1