A) 4 /9 liczby 63
b)7/15 liczby 40
c) 5 1/8 liczby 28
Zadnie 5.
a) 6 1/2 razy 4 /13 - 8/15 podzielić 2
Zadanie 4
a) 7/8 podzielić 4/5
d) 43/8 podzielić 13/32
Zadanie 3.
b) 3/5 razy 10/17 razy 34/39
d) 3 3/4 razy 1 3/5
Zadnie 2
a)1/4-1/8+5/8
c)2/7 +1/2 - 10/28
e)5 1/2 - 2 2/3+3 3/8
PROSZĘ WAS , pomóżcie mi w tym.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T16:07:41+01:00
Zad 5
7/8 : 4/5 = 7/8 x 5/ 4 = 35 / 32
43 /8 :13/ 32 = 43 / 8 x 32 / 13 = 172 /13 = 13 i 3 / 13\

zad 3
3/5 x 10/17 x 34 / 39 = 6 / 17 x 34 / 39 = 68/ 221
3 i 34 x 1 i 3/5=15/4 x 8/5 = 6
zad 2

1/4-1/8+5/8= 2/8-1/8+5/8= 1/8 +5/8= 6/8 = 3/4
2/7 +1/2 - 10/28 = 8/28+14/28-10/28 = 22 / 28 -10/ 28= 2 / 28 = 1/ 14
)5 1/2 - 2 2/3+3 3/8 =11/2-8/3+27/8= 132/24 -64/24+81/24= 68/24 + 81/24=149/24
6 1 6
  • Użytkownik Zadane
2010-03-22T16:21:54+01:00
A) 4 /9 liczby 63
jest to 28

b)7/15 liczby 40
jest to 18 2/3

c) 5 1/8 liczby 28
jest to 143.5

Zadnie 5.
a) 6 1/2 razy 4 /13 - 8/15 podzielić 2
52/26-8/30=1560/780 - 208/780 = 1352/780=676/390=338/195=1 143/195

Zadanie 4
a) 7/8 podzielić 4/5=35/32=1 3/32

d) 43/8 podzielić 13/32 = 1376/104=13 24/104= 13 12/52=13 6/27= 13 2/9

Zadanie 3.
b) 3/5 razy 10/17 razy 34/39 = 4/13

d) 3 3/4 razy 1 3/5 = 6

Zadnie 2
a)1/4-1/8+5/8 = 6/8=3/4

c)2/7 +1/2 - 10/28= 12/28=6/14=3/7

e)5 1/2 - 2 2/3+3 3/8 = 149/24=6 5/24
6 4 6