/ - znak kreski ulamkowej
: - podzielone przez
x - razy'

Zad 1.
Oblicz:

3/5 : 4/7 =
1/3 : 5/7 =
3 : 1/4 =
2 i 1/4 : 5/2 =
3/14 : 2 i 3/4 =
2 i 1/4 : 1 i 1/8 =

Zad 2.
Na Ziemi żyje obecnie około 6 miliardów osób. Około 4/5 wszystkich ludzi mieszka w Azji. Ile miliardów ludzi zamieszkuje Azję ?

Zad. 3
Ojciec Stefka odziedziczył 1/3 majątku dziadka Romana. Gdy Stefek dorósł, ojciec przekazał mu 2/5 części majątku odziedziczonego po dzidku Romanie. Jaką część majątku dziadka Romana odziedziczył Stefek ?

Zad 4 .
W rozlewni soków "Złote Jabłko" 22 i 1/2 l soku rozlano do kartoników o pojemności 3/4 l . Ile kartoników napełniono?

Zad 5 i ostatnie xd
Oblicz jaką długość ma bok kwadratu o obwodzie :
a) 1 i 1/5 m ,
b) 2 i 1/2 m .

Będę bardzo wdzięczna :DD

3

Odpowiedzi

2010-03-22T16:13:39+01:00
1
a)3/5*7/4=21/20
b)1/3*7/5=7/15
c)12/4*4/1=12
d)9/4*2/5=18/20=9/10
e)3/14*4/11=12/154=1 10/12
f)9/4*8/9=72/36=2
2
1/5x6mil=6/5mil=1 1/5 mil=1 ,2mil
4
45/2x4/3=90/3=30
5
1,2m:4=0,3m
2,5m:4=0,625m
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T16:16:59+01:00
Zad 1.
a) 1¹/₂₀
b) ⁷/₁₅
c) 12
d) ⁹/₁₀
e) ⁶/₇₇
f) 2

Zad 2.
6 000 000 000 × ⁴/₅ = 1 200 000 000

Zad 4.
22 ½ = 22,5 l
¾ = 0,75 l
22,5 l ÷ 0,75 l = 30

Zad 5.
a) 1⅕ = 120 cm
120 : 4 = 30 cm
b) 2 ½ = 250 cm
250 : 4 = 62,5 cm

Proszę o naj =]
1 5 1
2010-03-22T16:33:39+01:00
Zad 1.
a) 1¹/₂₀
b) 7/15
c) 12
d) 9/10
e) 6/77
f) 2

A tamtych nie wiem. ;))