Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T16:15:33+01:00
C)3(x-4)-5<-2x+5x-9
3x-12-5<-2x+5x-9
3x+2x-5x<12+5-9
0=8 sprzeczność

d)-9+2(1-15x)≤7[2-(3+4x]
-9+2-30x≤7(2-3-4x)
-9+2-30x≤14-21-28x
28x-30x≤14-21+9-2
-2x≤0|:(-2)
x≤0
f)21,1x+0,46≤10,9x+0,46
21,1x-10,9x≤0,46-0,46
10,2x≤0|:10,2
x≤0
g)0,05x+10,5<0,15x-0,25
0,05x-0,15x<-0,25-10,5
-0,1x<-10,75|:(-0,1)
x<107,5
h)0,4y-3,2≤-0,6y-0,2
0,4y+0,6y≤3,2-0,2
y≤3
1 5 1
2010-03-22T16:24:26+01:00
C)3(x-4)-5<-2x+5x-9
3x-12-5<7x-9 3x-7x<-9+12+5 -4x<8 I:-4 x>2
d)-9+2(1-15x)<7[2-(3+4x] -9+2-30x<14-21+28x -30x-28x<14-21+9-2
-58x<0 I:-58 x>0
f)21,1x+0,46<10,9x+0,46 21,1x-10,9x<0,46-0,46 10,2x<0 I:10,2
x<0
g)0,05x+10,5<0,15x-0,25 0,05x-0,15<-0,25-10,5 -0,1x<-10,75 I:-0,1
x>-107,5
h)0,4y-3,2<-0,6y-0,2 0,4y+0,6y<-0,2+3,2 y<3
1 5 1