Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-22T16:37:11+01:00
Koptyjski Kościół opiera się na naukach Świętego Marka, który wprowadził chrześcijaństwo do Egiptu za panowania cesarza rzymskiego w pierwszym wieku, kilkanaście lat po wniebowstąpieniu Pana Nero. Był jednym z czterech ewangelistów, a kto napisał najstarszej ewangelii kanonicznych. Chrześcijaństwo rozprzestrzeniło się w całym Egipcie w ciągu pół wieku przybycia Świętego Marka w Aleksandrii
Podobieńśtwa:
Obchodzenie świąt w tym samym czasie
róznice:
kompletnie różniące się liturgie
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T17:06:44+01:00
Kościół Koptyjski, a Chrześcijański.

różnice i wspólne cechy.. po-prostu wszystko..

różnice- maja różnych zwierzchników-papieży
w koptyjskim tylko bikupów i wyzej obowiazuje celibat, w chrześcijańskim juz diakonów
inna jest liturgia, obrządek-szaty liurgiczne, język liturgii
inny kalendarz liturgiczny
podobny podział jest kościoła, szczególne te niższe hierarchie- jak parafia, diecezja, czy archidiecezja
w innym wieku jest sakrament bierznowania

podobieństqa
wielki post, Wielkanoc- najwżniejsze święto
wielki Piątek, te same swieta tylko np. Boze Naroszenie w innym terminie
sakramenty swiete(7)
2010-03-22T17:15:30+01:00

Koptyjski Kościół opiera się na naukach Świętego Marka, który wprowadził chrześcijaństwo do Egiptu za panowania cesarza rzymskiego w pierwszym wieku, kilkanaście lat po wniebowstąpieniu Pana Nero. Był jednym z czterech ewangelistów, a kto napisał najstarszej ewangelii kanonicznych.

Chrześcijaństwo rozprzestrzeniło się w całym Egipcie w ciągu pół wieku przybycia Świętego Marka w Aleksandrii
Podobieńśtwa:Obchodzenie świąt w tym samym czasie
róznice:kompletnie różniące się liturgie