Odpowiedzi

2010-03-22T16:31:51+01:00
-spadek wgi chory jest ciagle głodny nawet w nocy ale nadal chudnie
-drażliwość, nerwowość(dotyczy to kobiet denerwuje je wszystko)
-kołatanie serca bardzo szybkie może być niebezpieczne dla osób starszych
-duszności pojawiają się nawet po niewielkim wysiłku fizycznym
-drżenie rąk trudno utrzymac co kolwiek w rece
-biegunki związnae z szybka przemiana materi
-łzaiwnietoprzy wietrze ni ostrym swietleodczuwa sie pieczenie są objawy
8 3 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T16:35:35+01:00
Tarczyca położona jest przed tchawicą. Jej działaniem jest kontrolowane przez przysadkę i podlega na wydzieleniu między innymi tyroksyny. Tyroksyna powoduje wzrost zużycia tlenu oraz nasilenia tempa metabolizmu w niemal wszystkich komórkach.
Nadczynność tarczycy prowadzi do produkowania nadmiernych ilości ciepła- odczuwanie gorąca, pocenie się itd. W skrajnych przypadkach prowadzi do choroby Basedowa.
Niedoczynność tarczycy prowadzi do wytworzenia wola. Niskie tempo pod. przemian metabolicznych wywołuje tez stałe uczucie zimna, ospałość i skłonność do otyłości.
6 4 6
2010-03-22T17:20:13+01:00
Tarczyca produkuje hormon tyroksynę TSH, której nadczynność powoduje powiększenie tarczyce tak zwane: wole.
Niedoczynność powoduje upośledzenie umysłowe tak zwane: kretynizm.
:)
4 3 4