Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T16:27:04+01:00
Huck jest z wyglądu podobny do ojca: ma ten sam wzrost i podobne długie włosy. Najlepiej czuje się w swoim niezbyt czystym i zniszczonym ubraniu oraz starym, słomianym kapeluszu.
Ubrany w porządne spodnie i czystą koszulę, które przygotowywała mu wdowa, czuje się nieswojo. Nowe ubranie krępuje jego ruchy i przeszkadza mu w zabawie.
9 3 9
2010-03-22T16:33:02+01:00
Huckleberry Fin to główny i tytułowy bohater powieści Marka Twaina. Jest przyjaciela Tomka Sawyera, którym znalazł niegdyś skarb. Chłopiec nie ma matki, a jego ojciec jest alkoholikiem i nie interesuje się jego losem. Przez krótki czas mieszka u wdowy Dougla, która chciała mu się odwdzięczyć za uratowanie życia. Nasz bohater nie czuje się tam dobrze, brak mu wolności i swobody. Nie lubi chodzić do szkoły, bo nienawidzi się uczyć. Docenia wygodne życie u pani Douglas, gdy wraca jego tata i zabiera go do chaty na odludziu.
Huck jest z wyglądu podobny do ojca: ma ten sam wzrost i podobne długie włosy. Najlepiej czuje się w swoim niezbyt czystym i zniszczonym ubraniu oraz starym, słomianym kapeluszu.
Ubrany w porządne spodnie i czystą koszulę, które przygotowywała mu wdowa, czuje się nieswojo. Nowe ubranie krępuje jego ruchy i przeszkadza mu w zabawie.
Chłopiec jest bardzo zwinny, szybko biega, umie pływać, wiosłować i kierować tratwą.
Pomimo ciężkiego życia jest optymistą, wręcz nie lubi ponuraków. Prawie zawsze jest wesoły. Trzeźwo patrzy na świat. Umie pogodzić się z nieuniknionym, ale też umie być wytrwałym i czekać swojego losu.
Ten chłopiec, z natury pogodny, nie oczekuje wiele od życia. Cieszy się samym istnieniem, a ponad wszystko ceni swobodę i wolność.
Na szacunek i podziw zasługuje jego stosunek do przyjaciół: lojalność w każdych okolicznościach, delikatność uczuć, dbałość o to , by przyjaciela nie urazić.
Wzruszająca jest jego wiara w Tomka ,, poddanie się" autorytetowi bardziej oczytanego i pomysłowego przyjaciela, którego wyższość milcząco uznaje.
Huck ma dobre serce; współczuje biednym, pokrzywdzonym, często staje w ich obronie, narażając siebie. Opowiada się po stronie ,, wyrzutków społeczeństwa" i nie wstydzi się im pomagać.
Nie ma w nim odrobiny chciwości, wyrachowania. Swoje łachmany i mieszkanie pod gołym niebem stawia wyżej niż komfort u wdowy Douglas.
Nie jest fałszywy, choć czasami zdarza mu się mijać z prawdą. Ta ostatnia wada czyni go postacią ,,z krwi i kości", a nie z papieru.
Ludzie XIX w. postrzegali go jako wielkiego łobuza - ,, kandydata" na przyszłego bandytę. Jednak dla współczesnych ludzi nie jest on chuliganem, lecz chłopcem pokrzywdzonym przez los. Sądzimy tak, gdyż wiemy, że większość wad, które są powodem tej złej opinii, są skutkiem braku wychowania(rodziców). Gdyby Huckleberry urodził i wychował się w normalnej rodzinie byłby zwykłym, kulturalnym chłopcem, o bardzo dużym sercu.
Po przeczytaniu książki o przygodach Hucka bardzo spodobała mi się ta postać i pragnę przeżyć wraz z nim jakąś niezapomnianą przygodę!
10 3 10