Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T16:22:31+01:00
Podstawową funkcją didaskaliów jest oczywiście wskazanie, kto w danym momencie mówi. Dzieje się to zazwyczaj po prostu przez wymienienie kolejnych imion zapisanych wielkimi literami. Mamy jednak w „Akropolis” kilka zabiegów odstępujących od tego schematu. W piątej scenie drugiego aktu odzywają się zegary z różnych wież Krakowa. Zapowiedź, który z dzwonów się odzywa, znajduje się w nawiasach i zapisana jest małą czcionką np.: „(Z wieży Zygmuntowskiej, dzwon wielki)” lub „(Od wieży niższej Maryjackiej, dzwon)”7. Może ciekawsze od samego zapisu didaskaliów jest tu to, że dźwięk dzwonów Wyspiański przełożył na słowa stanowiące tekst główny.

3 4 3
2010-03-22T16:24:05+01:00
Didaskalia służą jako podpowiedź w tekście (dramat) i nie tylko .Opisują miejsce lub sytuację w jakiej się znajduję dana osoba.Pomaga aktorom zagrać rolę.
3 5 3
2010-03-22T16:27:17+01:00
Didaskalia to wskazówki od autora, które dotyczą sposobu wystawienia danej sztuki (głównie dramatu) na scenie. Określają np. wygląd, ubranie w jakie aktor powinien być ubrany, rekwizyty znajdujące się w danej scenie czy po prostu oświetlenie. Pomagają one reżyserowi w budowie scenariusza, a następnie jego realizacji.
2 5 2