Przekształć podane zwroty, zastępując czasowniki niedokonane dokonanymi lub odwrotnie.Wyjaśnij znaczenie zwrotów wyróżnionych kursywą(pochyłym drukiem).

zrobić z igły widły-
rozwijać szkrzydła-
brać coś na swoje barki-
zaprowadzić porządek-
wziąć pod uwagę-
odnieść sukces-
ponieść porażkę-
znosić zniewagi

Błagam pomocy

2

Odpowiedzi

2009-10-28T14:26:16+01:00
Zrobiłam z igły widły(wyolbrzymianie jakiegoś problemu)
rozwinę skrzydła (
wzięłam coś na swoje barki (brać na siebie rozwiązanie jakiegoś problemu)
zaprowadziłam porządek
wzięłam pod uwagę
odniosłam sukces
poniosłam porażkę
znosiłam zniewagi
8 3 8
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-28T14:31:45+01:00
Zrobić z igły widły-zrobić z małej sprawy większą sprawę
rozwijać skrzydła-
brać coś na swoje barki-wsiąść za coś odpowiedzialność
zaprowadzić porządek-doprowadzić coś do ładu
wziąć pod uwagę-
odnieść sukces-dojść do celu
ponieść porażkę-przegrać coś
znosić zniewagi-znosić że ktoś Cię ignoruje
8 3 8