Odpowiedzi

2010-03-22T16:27:19+01:00
Użyźniają ziemię;D...
Przyczynia się do spulchnienia, alkalizacji, przewietrzenia i użyźnienia gleby. Niektóre gatunki dżdżownic wydzielają fosforyzujący śluz, który w czasie jej poruszania zmniejsza tarcie, ułatwia przesuwanie się między grudkami ziemi, chroni przed uszkodzeniem i wysuszeniem, a dzięki niemu świecą w ciemności. W Polsce najbardziej znanym przedstawicielem tego rodzaju jest dżdżownica ziemna.

71 2 71
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-22T16:27:22+01:00
Dżdżownice drążą tunele , zjadając jednocześnie glebę, wraz z zawartymi w niej szczątkami organizmów roślinnych i zwierzęcych. Powoduje to przemieszanie i napowietrzenie gleby , a także użyźnienie
jej wydalinami tych zwierząt, bogatymi w związki azotowe. Dlatego też dżdżownice odgrywają niezmiernie ważną rolę w formowaniu i utrzymywaniu żyznych gleb.
88 4 88
Komentarz został usunięty
2010-03-22T16:28:54+01:00
Dżdżownice:
- spulchniają glebę
- przez drążenie korytarzy sprawiają, że woda lepiej w niej krąży
- Odżywiają się związkami organicznymi zawartymi w rozkładających się roślinach, a przez ich wydalanie produkują naturalny nawóz dla gleby
50 3 50