1.Stalowa rura ma średnicę zewnętrzną równą 12 cm, a średnicę wewnętrzną 8 cm. Ile waży 1 metr takiej rury? (1cm3 stali waży 2,3g.)
2.Ołówek ma długość 16 cm, a średnica grafitu wynosi 2mm. Ile waży grafit w ołówku? (1cm3 grafitu waży 2,3g.)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T16:35:09+01:00
H=1m=100cm
Dz=12cm; rz=Dz/2=6cm
Zad.1

Dw=8cml rw=Dw/2=4cm
Vz=Pi*rz^2*h=3,14*6*6*100=11304
Vw=Pi*rw^2*h=3,14*4*4*100=5024
V=Vz-Vw=11304-5024=6280
1cm3 => 7,8g
6280cm3 => x
x=6280*7,8=48984g

Zad.2

h=16cm
D=2mm=0,2cm; r=D/2=0,1cm
V=Pi*r^2*h=3,14*0,1*0,1*16=0,5024cm3
1cm3 => 2,3g
0,5024cm3 =>x
x=2,3*0,5024=1,5552g
2010-03-22T16:35:46+01:00
Dw=8cml rw=Dw/2=4cm
Vz=Pi*rz^2*h=3,14*6*6*100=11304
Vw=Pi*rw^2*h=3,14*4*4*100=5024
V=Vz-Vw=11304-5024=6280
1cm3 => 7,8g
6280cm3 => x
x=6280*7,8=48984g

Zad.2

h=16cm
D=2mm=0,2cm; r=D/2=0,1cm
V=Pi*r^2*h=3,14*0,1*0,1*16=0,5024cm3
1cm3 => 2,3g
0,5024cm3 =>x
x=2,3*0,5024=1,5552g