Na jutro.! daje naj.!

1)
- Dziadku, ile masz lat.?
- Jestem o 10 lat starszy od cioci Asi, a o 20 lat młodszy od stryjenki Michasi.
- A ciocia Asia ile ma lat.?
- Jest 2 razy starsza od Jurka.
- A ile lat ma ciocia Michasia.?
- Jest 3 razy starsza od Jurka.
- A Jurek ile ma lat.?
- To juz oblicz sobie sama.

Ile lat ma Jurek.? Ile lat ma dziadek.?

2)
Krzyś postanowił, że będzie czytał po 40 stron książki dziennie. Niestety, czytał tylko 30 stron dziennie i przeczytanie całej ksiązki zabrało mu 3 dni więcej, niż planował. W ciagu ilu dni Krzyś przeczytal całą książke.? Ile stron liczyła owa lektura.?

nie prosze o jakies wielkie kombinacje, gdyż jestem w pierszej kl. gim.
z góry dzięki.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T17:34:29+01:00
1)
x-wiek Jurka
2x- wiek cioci asi
3x - wiek stryjenki michasi
2x +10 - wiek dziadka
3x + 10 - wiek dziadka
2x + 10 = 3x - 20
2x - 3x = -20 - 10
-x = -30
x = 30
odp. jurek ma 30 lat a dziadek 70 lat

2)
x- czytał ksiaze po 40 str.
x + 3 - czytał ksiazke po 30 str.
40x = 30(x +3 )
40x = 30x + 90
40x - 30x = 90
10x = 90 / :10
x = 9
30 x 9 + 3 = 273
odp. przeczytał 273 stron w 9 dni.
2010-03-22T17:40:16+01:00