Wyjaśnij podane poniżej zjawiska.

A)Robotnicy pracujący w dwóch odległych miejscach tunelu często porozumiewają się między sobą stukaniem w rury, a nie okrzykami.
B)Po jednej stronie jeziora mieszkał Janek, po drugiej jego koleżanka. Dzieci często porozumiewały się ze sobą głośnymi okrzykami. Pewnego mglistego i deszczowego ranka Janek zauważył, że okrzyki koleżanki dociera do niego wyjątkowo wyraźnie i głośno.

2

Odpowiedzi

2010-03-22T22:51:24+01:00
A)Ciała stałe bardzo dobrze przewodzą drgania czyli dźwięki
B)Drgania poruszają się dzięki pyłkom w powietrzu które przewodzą drgania. W czasie deszczu jest więcej drobinek które przewodzą dźwięki więc lepiej słychać
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T23:01:10+01:00
A) Drgania w ciałach stałych (rury) rozchodzą się szybciej i na większe odległości niż w gazach (powietrze).
B) Drgania w wodzie (para wodna = mgła) rozchodzą się szybciej niż w powietrzu.
2 5 2