Matematyka , Pomocy!!!!

Równania:P


W stawie pana Ludwika plywaja grube ryby a także płotki i leszcze.
GRube ryby stanowią 5% wszystkich ryb a płotki 80% pozostałych.
Leszczy w tym stawie jest 38. Ele grubych ryb pływa w tym stawie.


Prosze pomózcie :P Równanie i jak umiecie zrócie . Daje naj :P

2

Odpowiedzi

2010-03-22T16:41:28+01:00
X- wszystkie ryby
0,05x- grube ryby
0,95x- reszta ryb
0,95x*80%=0,76x- płotki
38- 0,19x- lescze

38=0,19x
x=200

200*5%= 10
grubyvh ryb jest 10
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T16:49:19+01:00
Miałam już te zadanie zrobione ;D
Więc..

Ile grubych ryb pływa w tym stawie ?
x - wszystkie ryby spr. 200
5% - grube ryby 5% * 200 = 10
80%(x-5%x) - ryby płotki 80% * (200 - 5% * 200) = 152
38 - ryby leszcze

równanie :
x =5%x + 80%(x-5%x) + 38
x = 0,05x+ 0,80(x-0,05x) + 38
x = 0,05x+ 0,80x - 0,04x + 38
x = 0,81x + 38
- 0,81x + x = 38
0,19x = 38 | *100 (razy 100)
19x = 3800 | :19
x = 200

Odp. W tym stawie pływa 10 grubych ryb.