Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T16:41:51+01:00
X-ilosc 2-złotówek
y-ilosc 5-złotówek

41-1=40

x+y=40
2x+5y+1=150

x=40-y
2(40-y)+5y=150-1
80-2y+5y=149
3y=149-80
3y=69
y=69:3
y=23

x=40-23=17
Było 17 2- złotówek, 23 5- złotówki i 1 złotówka.

Licze na najlepsze:).

1 5 1
2010-03-22T16:45:52+01:00
X - ilosc 5 zl
y -ilos 2zl

5x+2y=149
x+y=40

y=40-x
5x+2(40-x)=149
5x-2x+80=149
3x=69
x=23
y=40-23=17

ODP ilosc 5 zl bylo 23 a ilos 2zl bylo 17

pozdr

Hans

1 5 1
2010-03-22T16:48:55+01:00
X-ilosc 2-złotówek
y-ilosc 5-złotówek

41-1=40

x+y=40
2x+5y+1=150

x=40-y
2(40-y)+5y=150-1
80-2y+5y=149
3y=149-80
3y=69
y=69:3
y=23
1 5 1