Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T16:42:06+01:00
Zad.1

x- II kąt
2x-I kąt
2x+20-III kąt
180=x+2x+2x+20
180=5x+20
160=5x
x=160/5
x=32
2x=64
2x+20=84
Kąty trójkąta mają:32, 64 i 84 stopnie


Proszę;)Liczę na Naj.!;**
8 4 8
2010-03-22T16:42:41+01:00
X- pierwszy kąt
y=2x - drugi kąt
z=2x+20 -trzeci kąt

x+y+z=180
x+2x+2x+20=180
5x+20=180 /-20
4x=160 /:5

x=32

y=2x=64 (kąt ten jest 2 razy większy od pierwszego kąta i o 20 stopni mniejszy od trzeciego kąta)

z=2x+20=84

spr.32+64+84=180
6 4 6