Szymon zdobył 54 punkty ze sprawdziany składającedo sie z 15 zadań .Za kazdą dobrą odpowiedz otrzymywał 5 punktów a za złą lub brak tracił 2 punkty ile zadań rozwiązał prawidłowo ?

zuzia na mam świadectwie 12 ocen same czwórki i piątki średnia jej ocen wynisi 4,75 ile ma piatek zuzia na świadectwie??

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T16:48:20+01:00
Zad.1

x-dobre odpowiedzi
x-15-złe odpowiedzi

5x-2(15-x)=54
5x-30+2x=54
7x=54+30
7x=84/:7
x=12

Odp.odpowiedział dobrze na 12 pytań.

Zad.2

x-piątki
12-x-czwórki

{5x+4*(12-x)}:12=4,75
{5x+48-4x}:12=4,75
⁵/₁₂x + 4- ⁴/₁₂x =4,75
¹/₁₂x=4,75-4
¹/₁₂x=0,75
¹/₁₂x=¾/:¹/₁₂
x=¾ * ¹²/₁
x=³⁶/₄
x=9

Odp.Zuzanna ma 9 piątek na świadectwie.

Licze na najlepsze:).
2010-03-22T16:49:04+01:00
Zadanie 1
15 - wszystkie zadania
x - ilość poprawnych odpowiedzi
15 - x - ilość błędnych odpowiedzi
5x - 2(15 - x) = 54
5x - 30 - 2x = 54
5x + 2x = 54 + 30
7x = 84 /: 7
x = 12

Odp: Szymon rozwiązał 12 zadań prawidłowo.




Zadanie 2
x - ilość piątek
12-x - ilość czwórek

[5x+4*(12-x)]:12=4,75
[5x+48-4x]:12=4,75
⁵/₁₂x + 4- ⁴/₁₂x =4,75
¹/₁₂x=4,75-4
¹/₁₂x=0,75
¹/₁₂x=¾/:¹/₁₂
x=¾ * ¹²/₁
x=³⁶/₄
x=9
odp.Zuzanna ma 9 piątek na świadectwie