Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T16:55:13+01:00
[3 + x ]/ [20 +3+x] = 20% = 0,2
x - liczba dorzuconych piłek zielonych
3 + x = 0,2 *[23 +x]
3+x = 4,6 + 0,2 x
0,8 x = 4,6 - 3
0,8 x = 1,6
x = 1,6 : 0,8
x = 2
spr. [ 3+2]: [23 +2 ] = 5 : 25 = 1/5 = 20%
Odp. Należy dorzucić 2 piłki zielone.
2010-03-22T16:58:01+01:00
20+3=23

3+x=20%×(23+x)
3+x=20/100×(23+x) //×100
300+100x=20×(23+x)
300+100x=460=20x
100x-20x=460-300
80x=160
x=2

spr: 3+2=5
23+2=25
5/25x100%= 500/25=20%

odp: należy wrzucić 2piłki zielona

2 3 2