Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-28T14:59:09+01:00
Cenę x pewnego towaru obniżono najperw o 15 procent a następnie o 6 procent obecnie towar ten kosztuje a.0.79 b. 0.94x c.0.799x d.x-21/100

x- cena towaru
obniżka o 15%
85%*x=0,85x <--- cena po I obniżce
obniżka o 6 procent
94% * 0,85x=0,799x

Cena towaru po obniżkach to 0,799x czyli odpowiedź c jest poprawna

Pomogłem? Podziękuj
1 5 1
2009-10-28T15:01:25+01:00
Po 1-szej obnizce 0,85x
po 2-giej obnizce 0,85*0,94x=0,799x

ODP c
1 5 1