Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-22T17:05:55+01:00
1.Polski nowelista, powieściopisarz i publicysta; laureat Nagrody Nobla w dziedzinie literatury .
2.ur. 5 maja 1846 w Woli Okrzejskiej
3.W 1904 roku poślubił swą cioteczną siostrzenicę Marię Babską.
4.Miał dwoje dzieci: Henryka Józefa i córkę Jadwigę Marię
5.Jego śmierć była naturalna. Po prostu dożył swojego wieku i umarłNie był chory na żadną chorobę czy coś. Śmierć naturalna.Zmarł w Vevey 15 listopada 1916, gdzie go pochowano.
5 4 5
2010-03-22T17:09:54+01:00
Henryk Sienkiewicz był:
1)Jeden z najpopularniejszych pisarzy polskich przełomu XIX i XX wieku.
2)Urodził się we wsi Wola Okrzejska w 5.maja.1846 r.
3)Henryk miał żonę Marię z Szestkiewiczów
4)Mieli 2 dzieci :Henryka Józefa i Jadwigę Marię
5)Zmarł w Vevey 15 listopada 1916, gdzie go pochowano. W 1924 roku, już w wolnej Polsce, prochy pisarza uroczyście złożono w Warszawie w katedrze św. Jana.

Myślę że pomogłem ;)
2 4 2
2010-03-22T17:18:26+01:00
Henryk Sienkiewicz był:
1)Jeden z najpopularniejszych pisarzy polskich przełomu XIX i XX wieku.
2)Urodził się we wsi Wola Okrzejska w 5.maja.1846 r.
3)Henryk miał żonę Marię z Szestkiewiczów
4)Mieli 2 dzieci :Henryka Józefa i Jadwigę Marię
5)Zmarł w Vevey 15 listopada 1916, gdzie go pochowano. W 1924 roku, już w wolnej Polsce, prochy pisarza uroczyście złożono w Warszawie w katedrze św. Jana.


Po angielsku ;
1) One of the most popular Polish writers of the late nineteenth and early twentieth century.
2) He was born in the village of Wola in 5.maja.1846 the Okrzejska
3) Henry had a wife Maria of Szestkiewiczów
4) They had 2 children: Joseph Henry and Hedwig Maria
5) He died in Vevey, Switzerland November 15, 1916, where he was buried. In 1924, the now free, the writer's ashes were made in the Warsaw Cathedral. John.
1 1 1