Z matmy:

Temat: Zadania tekstowe, Równania i nierówności

1. Ela z Marcinem wybrali się na pieszą wycieczkę. Postanowili przejść trasę o długości 21 km. Po trzech godzinach marszu Marcin powiedział do Eli:
- Pozostało nam do przejścia o 5 km mniej, niż już przeszliśmy.

Jaką odległość pokonali w ciągu pierwszych trzech godzin wycieczki?
- prosze o odpowieź i rozwiązanie, prawidłowy wynik to 13 km

2. W czsie kwesty zebrano do puszki 150 zł. Wśród 41 zebranych monet była tylko jedna złotówka, a poza tym tylko dwuzłotówki i pięciozłotówki.
Ile było pięciozłotówek a ile dwuzłotówek?

- wynik to 17 dwuzlotowek i 23 pieciozlotowki PROSZĘ O RÓWNANIE i ODP

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-25T15:18:08+01:00
X+x-5=21
2x-5=21 /+5
2x=26
x=13 -tyle przeszli przez 3 h

..............................................
2x+5y=149
x+y=49

2x+5y=149
x=49-y

2*(49-y)+5y=149
x=49-y

98-2y+5y=149
x=49-y

98+3y=149
x=49-y

3y=51
x=49-y

y=17
x=49-17

y=17
x=32

Odp. dwuzłotówek było 32 a 5 zł 17.

Licze na naj









2 3 2
2010-03-25T15:37:04+01:00
1.

21-5=16
16:2=8-tyle km im zostało do przejścia.
8km+5km=13km
Odp.Przez pierwsze 3h przeszli 13km.


2.Liczba pięciozłotówek: x
Liczba dwuzłotówek: (40 - x)
1 * 1 + 2 * (40 - x) + 5x = 150
1 + 80 - 2x + 5x = 150 -2x + 5x = 150 - 80 - 1
3x = 69 : 3 x = 23
Odp. Dwuzłotówki: 40 - 23 = 17 , pięciozłotówki: 23
1 1 1