1.Jakie ma charakterystyczne cechy budowy tkanki miękiszowe :
*miękisz zasadniczy ,
*miękisz spichrzowy
*miękisz asymilacyjny

i asymilacyjne.

2.Jaką pełni rolę :
-miękisz zasadniczy
-miękisz spichrzowy
-miękisz asymilacyjny
-tkanki przewodzące [drewno , łyko]

3.Jak wygląda.?
miękisz wszystkie i tkanki przewodzące [drewno , łyko]


do ostatniego proszę o załączniki o ike o jest możliwe

;*

2

Odpowiedzi

2010-03-22T17:12:18+01:00
Miękisz zasadniczy-składa sie z komurek o różnorodnych kształtach.

miękisz spichrzowy-podobny do miększa zasadniczago.

miękisz asymilacyjny-jest zbudowany z komurek zawierających dużo chloroplastów.



-korek inny rodzaj tkanki okrywającej, zbudowany z martwych komurek wypełnionych powietrzem

-miękisz asymilacyjny znajduje się we wszystkich zielonych częsciach rośliny. Zachodzi w nim fotosynteza.

-miękisz zasadniczy występuje w mlodych korzeniach i łodygach. Wypełnia wolne miejsca pomiedzy innymi tkankami rośliny.

- miękisz spichrzowy magazynuje wodę oraz substancje odrzywcze .Wystepuje w organach pełniących funkcję spichrzową.

- drewno transportuje wode i rozpuszczone w niej sole mineralne.

- łyko przewodzi związki organiczne powstałe w procesie fotosyntezy.



do ostatniego nie mam załaczników:(
pzdr:DD**
6 1 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T17:22:42+01:00
Miękisz zasadniczy -. Składa się z różnorodnych komórek o różnych kształtach, których ściany nie przylegają do siebie ściśle.
Miękisz spichrzowy - Składa się z komórek o cienkich ściankach o owalnym kształcie, magazynujące substancje odżywcze oraz wodę.
Miękisz asymilacyjny - Znajduje się we wszystkich zielonych obszarach rośliny, składa się z miękiszu : gąbczastego i palisadowego, które zawierają dużą ilość chloroplastów, miękisz palisadowy składa się z komórek o wydłużonym kształcie, ułożonych prostopadle do liści, a gąbczaste mają nieregularne kształty.

2.
Zasadniczy - ypełnia wolne przestrzenie pomiędzy innymi tkankami roślinnymi
Spichrzowy - magazynuje wode i substancje odżywcze.
asymilacyjny - zachodzi w nim proces fotosyntezy.
Drewno - transportuje wodę i rozpuszczone w niej sole mineralne/
Łyko - transportuje produkty fotosyntezy/
4 5 4