1.Czy burzy trzeba się bać?
2.Czy zdarzyło ci się kiedyś widzieć skutki uderzenia pioruna? Jak on wyglądał?
3.Jak chronić się przed burzą?
4.Co musie koniecznie mieć dom aby piorun nie waln..oł?
5.Jak wygląda piorunochron opis ???

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T17:29:53+01:00
1. to zależy od 'rozmiarów' burzy
2. Piorun może wywołać pożar. Uderzenia rozrywają pnie drzew i mury, potrafią oderwać płyty kamienne wykładzin dachowych, murów ważące do 100 kg i odrzucić je na kilka metrów, przepalają cienkie druty, wywołują uszkodzenia instalacji elektrycznych, telefonicznych i innych opartych o metalowe przewody, niszczą urządzenia elektryczne. Temperatura w kanale przewodzenia pioruna jest tak wielka, że krzemionka zawarta w ziemi w miejscu uderzenia topi się, tworząc naturalne szkło nazywane fulgurytem. Działanie na urządzenia elektryczne wywołane jest poprzez bezpośrednie uderzenie pioruna w sieć elektroenergetyczną, a także w przypadku indukowania się napięcia tzw. impulsu elektromagnetycznego, gdy piorun uderzy w pobliżu sieci. (wikipedia)
3. nie mieć przy sobie nic metalowego bo to ściąga ładunki elektryczne. nie stawać pod drzewami . w domu najlepiej wyłączyć wszytko co ma powiązanie z prądem elektrycznym.
4. piorunochron, xD
5. Najprostszy piorunochron to zaostrzony metalowy pręt, ustawiony pionowo w najwyższym punkcie zabezpieczanego obiektu, połączony z ziemią przewodem o znacznym przekroju poprzecznym,


mam nadzieje że choć ciut pomogłam. pozdrawiam
2010-03-22T17:33:38+01:00
1. lepiej trzymac sie od niej z daleka
2.nie zdarzylo mi sie
3. trzymac sie z dala od np. drzewa, czegos metalowego itp. nie wolno miec tez przy sobe komorki, najlepiej ja wylaczyc, i nie wlaczac tez komputera