Ile to jest?(z obliczeniami)
a) 2/3(dwie trzecie) : (-6)=?
b) (-2,75) : (-2,2)=?
c) (-0,45) : 1 4/5(jeden i cztery piąte)=?
d) (-3,6) * 4\9(cztery dziewiąte)=?
e) (-1 1/2(minus jeden i jedna druga) : (-0,06)=?

TYLKO PROSZĘ O OBLICZENIA DO TYCH ZADAŃ I POPRAWNE WYNIKI

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T17:29:38+01:00
a) 2/3(dwie trzecie) : (-6)=2/3*(-1/6) =-2/18= -1/9
b) (-2,75) : (-2,2)= (-2 3/4) * (-5/11) = (-11/4)*(-5/11)= 11 z 11 się skróca więc będzie 5/4= 1 1/4
c) (-0,45) : 1 4/5(jeden i cztery piąte)=(-45/100) *5/9= 45 z 9 i 100 z 5 się skróca więc będzie = -5/20= =-1/4
d) (-3,6) * 4\9(cztery dziewiąte)= (-18/5)*4/9= 18 z 9 się skróci więc będzie -8/5 = -1 3/5
e) (-1 1/2(minus jeden i jedna druga) : (-0,06)=
(-3/2) * (-100/6)= 3 i 6 się skróci oraz 2 i 100 więc będzie 50/2= 25

Nie wiem czy dobrze , bo liczyłam w pamięci, ale myślę, że tak ma być . Dasz naj?
2010-03-22T17:30:21+01:00
A) no to tak 2/3:(-6)= 2/3 * (-1/6)=-2/18=-1/9
b)-27,5:(-22)=1,25
c)(-0,45):1,8=(-4,5):18=-0,25
d)(-36/100)*4/9=po skroceniu=-4/25
e)-1,5:(-0,06)=-150:6=-25
2010-03-22T17:46:46+01:00
A) = - 2/18 = -1/9
b) = -5/4 = -1 i 1/4
c) = -9/36 = -1/4
d) 16/10 = 1 i 3/5
e) 100/4 = 25