Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T17:32:05+01:00
Nicea - 325r.
Ariusz podważa boskość Jezusa.
Kościół orzeka, że Syn jest współistotny Ojcu.

Konstantynopol - 381r.
Macedoniusz podważa boskość Ducha Św.
Kościół orzeka, że Duch Św. jest Bogiem.

Efez - 431r.
Nestoriusz głosi, że w Chrystusie są dwie osoby: boska i ludzka i podważa, że Maryja jest Bogarodzicą.
Kościół orzeka, że w Chrystusie jest 1 osoba boska, a Maryja jest matką Boga.

Chalcedon - 451r.
Monofizyci głoszą, że w Jezusie istniała tylko jedna natura.
Kościół orzeka, że w boskiej osobie Jezusa Chrystusa są 2 natury.

To wg mnie ;]
Mam nadzieję, że pomogłam.
Liczę na naj ;D
2010-03-22T17:38:39+01:00
Według mnie najbardziej przyczynił się sobór watykański 2 do rozwoju nauki kościoła katolickiego,ponieważ towarzyszył mu podstawowy temat:Kosćiele co mówisz sam o sonie?W histori kościoła był to 21 sobór powsechny.Owocem jego pracy jest 16 dokumentów .Wśród nich dokument Soboru Watykańskiego II szczególene miejsce zajmuje Konstytucja dogmatyczna,rozpoczynająca się od słów :Lumen gentium-światłość narodów.Stanowi ona dokument centralny do którego nawiązują pisama soborowe ukazują on naturę kościoła i jego zbawczą misję na świecie.Ten kosciół tworzymy wszyscy razem to my nim jesteśmy!Uczestnicząc w jego życiu spełniamy posłannictwo.