Odpowiedzi

2010-03-22T17:44:22+01:00
Ee.. Odmiana przez przypadki - deklinacja ;D ALee czasownikow nie odmienia sie przez przypadki ;D

Odmiana czasownikow przez osoby to kOniugacja :)...

PoZrOwieniAaa^^
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T18:06:14+01:00
Banał, więc nie mogłam się powstrzymać

wędrować tryb rozkazujący
ja: wędruje !
ty : wędruj !
on/ona/ono : niech wędruje !
my : wędrujmy !
wy: wędrujcie !
oni: niech wędrują !

wędrować tryb przypuszczający
ja: wędrowałbym
ty: wędrowałbyś
on/ona/ona : wędrowałby, wędrowałaby/ wędrowałoby
my: wędrowalibyśmy
wy: wędrowalibyście
oni: wędrowaliby