Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T17:56:31+01:00
Pan Kowalski - x
Pani Kowalska - x+200

12(x+x+200) = 48000
12(2x+200) = 48000 |:12
2x+200 = 4000
2x = 4000-200
2x = 3800 |:2
x = 1900

Pan Kowalski - 1900
Pani Kowalska - 1900+200 = 2100
1 1 1
2010-03-22T18:06:19+01:00
X - miesięczne wynagrodzenie pana Kowalskiego
x+200 - miesięcznne wynagrodzenie pani Kowalskiej

12*(x + x + 200) = 48 000
12* (2x + 200) = 48 000
24x + 2 400 = 48 000
24x = 48 000 - 2 400
24x = 45 600 /:24 (obustronnie podzielić przez 24)
x = 1 900
1 900 + 200 = 2 100
odp. Pani Kowalska zarabia miesięcznie 2 100 zł, a pan Kowalski 1 900 zł.
2010-03-22T18:38:03+01:00
X-miesięczny zarobek pana kowalskiego
x+200= miesieczny zarobek żony

12x+12(x+200)=48 000
12x+12x+2400=48 000
24x=48 000-2400
24x=45600
x=45600:24
x=1900
x+200=1900+200=2100
mąż zarabia 1900, żona 2100 zł miesiecznie