Siedziały wróble na strachu na wróble. Początkowo na lewym ramieniu siedziało dwa razy więcej wróbli niż na prawym. Potem cztery wróble przeniosły się z lewego ramienia na prawe i wówczas po obu stronach było tyle samo wróbli. Ile wróbli siedziało na strachu na wróble?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T17:58:59+01:00
X-wróble na prawym ramieniu początkowo
2x-wróble na lewym ramieniu początkowo

2x-4-wróble na lewym ramieniu potem
x+4-wróble na prawym ramieniu potem

2x-4=x+4
2x-x=4+4
x=8

2x=2*8=16

16+8=24
odp.na strachu siedziały 24 wróble
1 1 1
2010-03-22T18:02:26+01:00
X-wróble na prawym ramieniu
y-wróble na lewym ramieniu

y=2x
y-4=x+4

2x-4=x+4
x=8
y=2*8=16

x+y=8+16=24 tyle było łącznie wróbli
2010-03-22T18:06:55+01:00
X- wróble na lewym ramieniu
y-wróble na prawym ramieniu
x=2y
x-4=y+4 =>za x podstawiam 2y, ponieważ wyżej napisałam, że jest to samo
2y-4=y+4
2y-y=4+4
y=8
x=2*8=16
8+16=24
odp. Na strachu siedziało 24 wróbli.