Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T18:11:16+01:00
Epitety - „Sybilskiej Nioby” „wielkie oko” „kłosami złotymi”
Porównania - „łany zbóż wrzały jak fale” „płaczki teraz jak martwe, z niemej wyrazem żałoby”
Metafory - „stoją na kształt posągów Sybilskiej Nioby”„obłoki ranne, zrazu rozpierzchnione jak czarne ptaki”
Animizacje - „teraz stoją nieruchome i poglądają w niebo najeżywszy słomę” „wierzby i topole, były czołem, długiemi kręciły ramiony, rozpuszczając na wiatry warkocz posrebrzony” „jedna osina drżąca wstrząsa liście siwe”
2 5 2
2010-03-22T18:14:59+01:00
Przenośnia:
A wszystko przepasane jakby wstęgą, miedzą
Wyzłacanych pszenicą posrebrzanych żytem
Epitety
wiatrów jesieni,ciemnej zieleni,brzozowym gaju, nad brzegiem ruczaju