Odpowiedzi

2009-10-28T15:49:36+01:00
Przekrój osiowy walca: prostokąt 5cm x 12cm
obwód = 10cm + 24cm = 34cm

5, 12, 13 trójkąt pitagorejski.

przekątna 13 cm.
1 1 1
2009-10-28T15:49:53+01:00
Przekrojem osiowym walca jest prostokąt o wymiarach : średnica na wysokość walca r=6cm czyli średnica =12cm obwód=2 razy 6+2 razy 5=22cm przekątną oblicz z pitagowasa d -przekątna d²=6²+5² d²=36+25 d²=61 d=√61
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-28T15:54:21+01:00
Przekrój osiowy ma postać prostokąta o bokach równych średnicy podstawy (2 * 6 cm = 12 cm) oraz wysokości walca = 5 cm. Jest to walec przecięty dokładnie na pół z góry na dół.

Obwód = 12 cm * 2 + 5 cm * 2 = 34 cm

Przekątna tego walca c (dziwne, bo walec nie ma kątów)) jest przeciwprostokątną trójkąta prostokątnego o przyprostokątnych:
a (średnica podstawy) = 12 cm
b (wysokość walca) = 5 cm

Z Pitagorasa:

a² + b² = c²

144 cm² + 25 cm² = c²
169 cm² = c²
c = 13 cm.

Pozdro Marduk)


12 5 12