PLISSS!! DAM NAJ!!!!!!!!!!!
Co to są odruchy bezwarunkowe i warunkowe, wyjaśnij na przykładach. Bardzo proszę, może być <część> z netu, ale tylko kawałek i proszę to przerobić ;], ale tak, żeby było z ładem xDD I PLIS JAK NAJSZYBCIEJ i na poziomie 1 klasy gimnazjum proszę ;]

3

Odpowiedzi

2010-03-22T18:09:00+01:00
Odruchy warunowe to te które nabywamy w ciągu życia, np. uczenie się, sposób zachowania.


bezwarunkowe- wrodzone, np. wydzielanie śliny, cofanie ręki itp..
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T18:11:59+01:00
Odruchy bezwarunkowe to odruchy wrodzone wykonywane automatycznie bez udzialu naszej woli odbywaja sie za posrednictwem osrodkow rdzenia kregowego i podkorowych czesci mozgu. np zwezenie zrenicy pod wplywem silnego bodzca swietlnego, cofniecie reki po ukluciu ostrego narzedzia
odruchy warunkowe to odruchy nabyte u ktorych zasadnicza role odgrywa kora mozgowa powstaja one w trakcie rozwoju i zycia osobniczego na skutek wielokrotnego kojarzenia bodzca bezwarunkwego z bodzcem obojetnym. np wydzielenie sliny przez psa<doswiadczenie pawlowa> uczenie sie itp.
:)
1 5 1
2010-03-22T18:12:34+01:00
Odruch warunkowy to reakcja nabyta przez organizm. Przykładem może być doświadczenie Pavłowa z psem, albo jak nosisz telefon w kieszeni to jak chcesz po niego sięgnąć to zawsze chwytasz się za kieszenie spodni nawet gdy jest gdzie inndziej ;)) (taki współczesny) ;P

Odruch bezwarunkowy to reakcja wrodzona. Przykłady to np. ziewanie, mruganie okiem, odruch rzepkowy, zabieranie ręki od źródła np. ognia. gdy zacznie Cię parzyć.
1 5 1