Bilet jednorazowy normalny na przejazd w ciągu dnia środkami komunikacji miejskiej wena biletu jednorazowego dla studenta stanowi 50% ceny biletu normalnego. Bilety jednorazowe na przejazd nocą są dwa razy droższe od biletów na przejazdy w ciągu dnia. Ile kosztuje jednorazowy bilet dla studenta na przejazd w ciągu dnia a ile na przejazd w nocy?

PROSZĘ O SZYBKĄ POMOC:)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T18:21:04+01:00
Normalny - x
studencki - x :2
nocny - 2x

x + 2x + x:2
4x : 2
x = 2

normalny - 2 zł
studencki - 1 zł
nocny - 4zł
2010-03-22T18:22:50+01:00
X- cena biletu normalnego
0,5x cena biletu za przezazd studenta w dzien
2x cena biletu normalnego w nocy
x cena biletu dla studenta w nocy