Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T18:24:04+01:00
1l = 1kg
1l=1000ml
5% * 2000ml=100ml
2%=0,02
100/(2000+x)= 0,02
100=0,02(2000+x)
100=40+0,02x
60=0,02x
x=3000
3000ml = 3 l

Należy dolać 3 l wody
1 5 1
2010-03-22T18:32:38+01:00
* - razy
5% = 0,05

2kg * 0,05 = 0,1kg
Tyle soli jest w solankach.

2kg - 0,1kg = 1,9kg
Tyle jest wody w pierwszej solance

0,1kg = 0,02(1,9kg + x)
Soli w obu solankach jest tyle samo.

0,1kg = 0,038kg + 0,02x
0,062kg = 0,02x || *50
x = 3,1kg

Należy dodać 3,1kg wody.