1. na rysunku przedstawino trzech przedstawicieli plazińców i nicieli (A.tasiemiec, B.wirek, C. glizda ludzka) Przyporządkuj poszczególne organizmy do opisujących je zdań, wpisując odpowiednie litery.

a. postacie dorosle i larwy zyją w organiźmie tego samego zywiciela.

b. jest wodnym drapieznikiem.

c. jego srodowiskiem zycia jest inny organizm.

d. zyje w mięsniach zywiciela posredniego.

e. zyje w jelicie zywiciela ostatecznego.

zad 2. w tabeli zamieszczono nazwy roznych zwierząt pasozytniczych, a takze miejsca, w ktorych zyją ich larwy oraz postacie dojrzale. uzupelnij tabele.

pasożyt: owocnik miejsce życia larwy: jelito grube czlowieka,
miejsce zycia postaci dojrzalej: ...........

pasozyt: tasiemiec nieuzbrojony, miejsce życia larwy: ......... miejsce zycia postaci dojrzalej: jelito czlowieka

pasozyt: .......... miejsce życia larwy: wątroba, serce, pluca czlowieka, miejsce zycia postaci dojrzalej: jelito czlowieka

2

Odpowiedzi

2010-03-22T21:30:15+01:00
1.
a- C
b- B
c- A
d- A
2. jaki owocnik????
t. nieuzb. - mięśnie bydła
glista ludzka...
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T22:30:43+01:00
A. postacie dorosle i larwy zyją w organiźmie tego samego zywiciela. C. glizda ludzka


b. jest wodnym drapieznikiem. B.wirek

c. jego srodowiskiem zycia jest inny organizm. A.tasiemiec

d. zyje w mięsniach zywiciela posredniego. A.tasiemiec

e. zyje w jelicie zywiciela ostatecznego. A.tasiemiec



pasozyt: tasiemiec nieuzbrojony, miejsce życia larwy: ...mięśnie zwierząt...... miejsce zycia postaci dojrzalej: jelito czlowieka