1.Przed dwoma laty matka była 4 razy starsza od syna. Za 10 lat będą mieli razem 74 lata. Ile lat ma obecnie każde z nich?

2.Z dwóch miast oddalonych od siebie 350 km wyruszyło równocześnie, naprzeciw siebie dwóch kierowców, pierwszy ze średnią prędkością 90 km/h, a drugi ze średnią prędkością 50km/h. Po jakim czasie spotkają się i jaką drogę pokona każdy z nich do momentu spotkania?

2

Odpowiedzi

2010-03-22T18:29:25+01:00
Zad1

x - matka
y - syn

x - 2 = 4(y - 2)
x + y + 2*10 = 74

x = 4y - 6
4y - 6 + y = 54

x = 4y - 6
5y = 60

x = 4y - 6
y = 12

x = 42
y =12
Odp: Matka ma obecnie 42 lata, a syn 12

zad2
V1 - prędkość pierwszego kierowcy = 90 km/h
V2 - prędkośc drugiego kierowcy = 50 km/h
s - droga = 350 km
szukane:
t - czas jazdy = ?
s1 - droga pierwszego kierowcy = ?
s2 - droga drugiego kierowcy = ?
s1 = V1t
s2 = V2t
s = s1 + s2
350 = V1t + V2t = t(V1 + V2)
t = 350/V1 + V2 = 350/140 = 2,5 h
s1 = V1t = 90 razy 2,5 = 225 km
s2 = V2t = 50 razy 2,5 = 125 km
odp
kierowcy jechali 2,5 h ; pierwszy przejechał 225 km a drugi 125 km
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T18:33:31+01:00
1.
x - wiek syna obecnie - 12 LAT
x - 2 syn przed dwoma laty 10 LAT 2(x-2
) wiek matki przed dwoma laty 4(x-2)+2=40+2=42 x+10
syn za dziesięć lat >22 LATA <
4(x-2)+12 matka za 10 lat
x+10+4(x-2)+10=74 x+10+4x-8+12=74 x+4x= -10 + 8 - 12 + 74 5x = 60 / : 5 x = 12

2.
dane:
V1 - prędkość pierwszego kierowcy = 90 km/h
V2 - prędkośc drugiego kierowcy = 50 km/h
s - droga = 350 km
szukane:
t - czas jazdy = ?
s1 - droga pierwszego kierowcy = ?
s2 - droga drugiego kierowcy = ?
s1 = V1t
s2 = V2t
s = s1 + s2
350 = V1t + V2t = t(V1 + V2)
t = 350/V1 + V2 = 350/140 = 2,5 h
s1 = V1t = 90 razy 2,5 = 225 km
s2 = V2t = 50 razy 2,5 = 125 km
Odp.: Kierowcy jechali 2,5 h ; pierwszy przejechał 225 km a drugi 125 km.

powinno być dobrze
dasz najjjj? :D
4 4 4