1.Niedaleko pałacu rośnie platan o obwodzie ok.942cm (najokazalszy w Wielkopolsce). Jaką średnicę ma przekrój poprzeczny tego drzewa?

2. 1,5 litra = (ile to centymetrów sześciennych?)

3.Ola postanowiła okleić pudełko. Ile zużyła kolorowego papieru na olejenie zewnetrznych scianek i dnia pudelka,jezeli na ono ksztalt graniastosłupa i wymiary 8,5 cm ; 2,5 dm ; 16 cm ??

2

Odpowiedzi

2010-03-22T18:31:02+01:00
zad 2
1,5 litra = 150 cm 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T18:46:05+01:00
1.
2πr=942 /:2π
r=471π
471*3,14=1478,94cm
d=2*1478,94=2957,88 cm
Odp. Średnica drzewa wynosi 2957,88cm.

2.
1l =1000cm³
1,5 * 1000=1500cm³

3.

8,5 cm
2,5 dm =25 cm
16 cm
8,5*25=212,5cm²
2(8,5*16)+2(25*16)=272+800=1072cm²
Pc=1072cm²+212,5cm²=1284,5cm²
Odp.Ola zużyła 1284,5cm² papieru.