Sad ma ksztalt prostokata o bokach 25metrow i 30 metrow.polowe jego powierzchni zajmuja jablonie 30%powierzchni grusze a reszte sliwy.oblicz na ilu metrachkwadratowych powierzchni sadu rosna sliwy
plis odpowiedz do kazdego mojego zadania daje najlepsze

2

Odpowiedzi

  • AlZi
  • Początkujący
2010-03-22T18:45:35+01:00
P(pole) = a x(razy) b
a= 25 m
b= 30 m
P= 25m x 30 m =750 m
jabłonie = 750 : 2 = 375
grusze = 30 % liczby 750
750 x 30 % = 22500
22500 /(podzielic) 100 = 225 m
sliwy = 750 m - (375 m + 225 m) = 150 m kwadratowych
0dp. Śliwy zajmują 150 m kwadratowych
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T18:46:52+01:00
Pole powierzchni sadu 30*25=750m kwadratowych
Jabłonie 750 * 50% = 375 m2
Grusze 750 * 30% = 225 m2
Śliwy 375 + 225 = 600 z tego wynika że pole które zajmują jabłonie i grusze wynosi 600 m2
750 - 600 = 150 m2 które zajmują śliwy
Odp; Śliwy zajmują 150 m2 powierzchni sadu
:)