Rozwiąż zadanie tekstowe z niewiadomą.:

Dorośli za bilet wstępu do zoo płacą po 11 złotych.
Cena biletu dla dziecka stanowi połowę biletu dla dorosłych.
W niedzielę przyszło do zoo 1200 osób, wydając na bilety 9350 złotych.
Ile było dzieci.?

2

Odpowiedzi

2010-03-22T18:42:20+01:00
Dorośli za bilet wstępu do ZOO płacą 11zl. Cena biletu dla dziecka stanowi połowę ceny biletu dla dorosłego. W niedzielę ZOO odwiedziło 1200 osób. Wydały one na bilety 9350zł.Ile dzieci w tym dniu było w ZOO.
odp to 700 dzieci a jak to obliczyć

x- ilość dzieci
y - ilość dorosłych

5,5x+11y=9350
x+y=1200

5,5x+11y=9350
y=1200-x

5,5x+11(1200-x)=9350
5,5x+13200-11x=9350
-5,5x=-3850
x=700

Mam nadzieję że pomogłam :)
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T18:52:49+01:00
11 zł- cena biletu(dorośli)
11 zł:2=5,5 zł-cena biletu (dzieci)
1200 osób odwiedziło ZOO
9350 zł - tyle wydano na bilety do ZOO
x - ilość dzieci
(1200-x) - ilość dorosłych
11(1200-x)zł - pieniądze za bilety dla dorosłych
5,5x zł - pieniądze za bilety dla dzieci
RÓWNANIE:
11(1200-x)+5,5x=9350
13200-11x+5,5x=9350
-5,5x=9350-13200
-5,5x=-3850 I:(-5,5)
x=700 - ilość dzieci, które odwiedziło ZOO
1200-700=500 - ilość dorosłych którzy odwiedzili ZOO
ODP:
W tamtym dniu ZOO odwiedziło 700 dzieci.

LICZĘ NA NAJ:) Chciałem wszystko po kolei wyjaśnić żebyś wiedział/wiedziała skąd to się wzięło...