Odszukaj wyrazy z głoskami dźwiękonaśladowczymi w tekście Bazyliszek i Barbarka..


tekst :

Co – raz
Ciem – niej,
Co – raz
Ci – szej
Co to?
Kto to?
Ba-zy-li-szek.

Idzie, człapie
Po ulicy.
Staje w cieniu
Kamienicy.

Ślepia ma
Bazyliszkowe
I bazyliszkową głowę.
Chrzęści
Skrzydłem nietoperza.
Nic dziś nie pił.
Nic dziś nie żarł.
O – u, wrr brr!
Barrr – dzo srrro – gi.
Sapnął.
Z pyska
Zionie ogień..
Zjadłby tysiąc
Szarych myszek.
Barr – dzo głod – ny
Ba-zy-li-szek.

Aż tu nagle
patrzy: co to?
Gwiazdka z nieba?
Dziecko?
Kto to?
Bazyliszku,
To Barbarka,
bo przebrała
się już miarka.
Spójż proszę
w to lusterko.
Zobacz siebie.

Ścierpł, gdy zerknął.
Co? To ja?
To zwierzę srogie?
Ślepia dzikie,
W pysku ogień!
Bardzo siebie się
przestraszył.
W naciemniejszy kąt
się zaszył.
Zaszył się
od stóp po głowę
srebrem nici
księżycowej.


Pliss ..
potrzebne na dziś wieczór.. proszę was ..

3

Odpowiedzi

2010-03-22T18:44:40+01:00
Człapie, chrzęści,wrr, brrr, sapnoł,
1 5 1
2010-03-22T18:45:00+01:00
Ci-szej, człapie,Chrzęści,wrr brr!,Sapnął
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T18:55:35+01:00
Wyrazy dźwiękonaśladowcze: chrzęści, sapnął, wrr, brr,

pozdrawiam ; )
2 5 2