Odpowiedzi

2009-10-28T16:06:07+01:00
Pole to πrkwadrat wiec r to bedzie pierwiastek z 15 tj 3,87 obwod kola to 2πr wiec bd promien 4 wiec wiekszy promien ma kolo o obwodzie 8π cm
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-28T16:07:16+01:00
Wzór na pole koła =πr² twoje pole ma 15πcm² podstaw pod p 15πcm²=πr² π ci sie skrócą i masz r²=15 czyli r=√15≈3,87cm teraz obwód koła =2πr i podstaw 8πcm=2πr obie strony skróć o 2π i zostanie ci że r=4cm czyli widzisz większy promień ma to koło o bwodzie 8π
1 5 1
2009-10-28T16:09:08+01:00
Pkola= pi *rkwadrat
Obkola+ 2 *pi*r

15 pi cm kwadrat = pi*r kwadrat / pierwiastkujemy i dzielimy przez pi
3,87cm =r

8 pi cm = 2*pi*r /dziliy prze 2 i pi
4cm=r
odp. wiekszy promien ma kolo o ob 8 pi cm
1 5 1