Odpowiedzi

2009-10-28T16:08:15+01:00
PROSZĘ O POMOC!!! Beata ma w szklance 150g herbaty.Rozpuściła w niej dwie kostki cukru o masie 5g każda. Jurek do kubka z 285g herbaty wrzucił trzy takie same kostki cukru.Kto ma słodszą herbatę? Odpowiedz uzasadnij. <na jutro>

Beata = 150g:10g=15g
Jurek = 285g:15g=19g

Odp. Jurek ma słodszą herbatę.
2009-10-28T16:10:10+01:00


Beata 10g x100% / 160g = okolo 6,25%

Jurek 15gx100%/ 300g = okolo 5%


Beata ma slodsza herbate.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-28T16:10:51+01:00
Beata: roztwór=150g + 2 razy 5g=160g i to jest 100% a cukier czyli te 10g stanowi x % x=100 razy 10:1606,25% jurek 285g +3 razy 5g=300g =100% a te 15g= x% x=100razy 15:300=5% słodsza jest herbata beaty bo jest wieksze stęzenie cukru