Zapisz i rozwiąż odpowiednie równania
a)Liczba o 15 wieksza od x jest równa 70
b)Liczba 87jest 2 razy wieksza od x .
c)Liczba 3 razy mniejsza od x jest równa 12.
d)Liczba o 5wieksza od x i dwukrotność liczby x+1są równe.
Daje najwiecej.!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T18:51:12+01:00
A)Liczba o 15 wieksza od x jest równa 70
x + 15 = 70
x = 55

b)Liczba 87jest 2 razy wieksza od x .
2x = 87
x = 43 i 1/2

c)Liczba 3 razy mniejsza od x jest równa 12.
1/3x = 12
x = 36

d)Liczba o 5wieksza od x i dwukrotność liczby x+1są równe.
x + 5 = 2(x+1)
x + 5 = 2x + 2
x = 3
1 5 1
2010-03-22T18:55:27+01:00
A)x+15=70/-15
x=55
b)87=2x/:2
43,5=x
c)x/3=12/*3
x=36
d)x+5=2(x+1)
x+5=2x+2/-x
5=x+2/-2
3=x
1 5 1