Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T18:51:28+01:00
Nad rzeczułką wartką,
kto to drepce z dziatwą?
Żółte nóżki ma.
Gę, gę, gę, gę, ga! ...
(gęś)

Znasz takie stworzenie,
Co nosi korale?
Ty byś ich na szyję
nie włożyła wcale. ...
( indyk)

Żółte, puszyste piórka,
okrągłe, grube brzuszki,
oczka jak dwa paciorki
i płaskie krzywe nóżki. ...
(kaczątko)

Nawet śpi w ostrogach
Ten rycerz podwórka.
Rankiem budzi ludzi ,
w dzień czuwa przy kurkach. ...
(kogut)

Chodzi po podwórku-
Zawsze grzebień nosi,
Jest panem podwórka
i chlubą gosposi? ...
( kogut)

Drzewa

Zaczynają się wakacje,
bo już zakwitły...
(akacje)

Jak się to drzewo nazywa,
które się białą korą okrywa?...
(brzoza)

Słońce jej pień bieliło
Jak płótno, żeby w nie było smutno. ...
(brzoza)

Wysokie drzewa z białą korą, na skraju lasu dumnie stoją....
(brzozy)

Co to za smukłe drzewa
z korą jak śnieg białą?
Suknie z drobnych listków
na wiosnę przywdziewają? ...
(brzozy)

Myszek nie łowią,
Ptaszków nie jedzą
Te kotki szare,
Co na drzewach siedzą. ....
( bazie)

O tym drzewie
wiele mówić nie będę, pod jego gałązkami
zaśpiewasz kolędę. ...
( choinka)

Zimą, latem, na jesieni
- ona zawsze się zieleni.
Choć ma igieł bardzo dużo,
to do szycia jej nie służą. ...
( choinka)

Swoją posturą
respekt budzi wszędzie,
jesienią pod nim
znajdziesz żołędzie. ...
(dąb)

Gdy jest stary,
Pień ma gruby.
Dzik nasiona jego lubi. ...
(dąb)

Ani wiosną, ani latem
igieł na nich nie zabraknie.
Także zimą i jesienią
igły na nich się zielenią. ...
( drzewa iglaste)

Zieloną nosi koronę, przed skwarem daje ochronę. ...
(drzewo)

Zieloną nosi koronę,
przed skwerem daje ochronę. ...
(drzewo)

Jakie drzewa się zielenią,
zimą, latem i jesienią. ...
(iglaste)

Kiedy utraciła swe liście zielone,
zostały jej jeszcze korale czerwone. ...
(jarzębina)
Wiosna w zieleń wplotła
białych kwiatów liście.
Jesień dała korale,
a zabrała liście...
(jarzębina)

Nie drzewo, lecz roślina,
Gałęzie od korzeni rozpina . ...
(krzew)

Sosnowy, dębowy, stary lub młody,
rosną w nim grzyby, rosną jagody. ...
(las)

Drzew latawce kolorowe cicho lecą nam na głowę, Nim nadejdą deszcze słoty, wyścielają dywan złoty. ...
(liście)

Wiosną na drzewie
rozwija się z pąka,
jesienią złoty
po świecie się błąka. ...
(liść)

Nie las, nie park, choć się zieleni,
smaczne owoce znajdziesz tam w jesieni. ...
(sad)


Zawsze jestem zielona,
czy zima, czy wiosna,
mam sukienkę z igieł,
nazywam się...
(sosna)

Zielona, z lasu wzięta,
wesoło nam z nią w święta. ...
(świerk, choinka)

Stoi urocza w zielonych warkoczach,
wesoła w blasku słońca,
a wszyscy mówią – płacząca. ...
(wierzba)

Strzelista, wysoka,
rośnie koło przedszkola,
wysoki cień nam daje,
już wiesz, to jest...
(topola)






Runo leśne


Jak król wśród grzybów stoję.
Mój widok wszystkich wzrusza.
Przed kapeluszem moim uchyl kapelusza. ...
( borowik)

Choć kapelusz go zdobi
kłaniać się nie myśli.
Czeka, niech się pochylą
Ci, co tu przyszli. ...
(grzyb)


Ma on nóżkę nie ma buta, ma kapelusz- nie ma głowy. Czasem gorzki i trujący. Często smaczny jest i zdrowy. ...
(grzyb

Na leśnej polanie spotkasz się z tym panem. Ziemię przedziurawił, kapelusz wystawił ...
(grzyb)

Ileż ich tu czeka
w ciemnych sukieneczkach.
Jaś je zbiera do kobiałki
Zosia do kubeczka. ...
(jagody)

Czarne mamy buzie, czarne nawet
brody, kiedy na deser jemy...
(jagody)

Granatowy kolor mają,
latem w lesie dojrzewają. ...
(jagody)

Soczyste, fioletowe, słoneczkiem złocone.
Przynieśli je z lasu, na zimę zrobią smażone.
Rosły na krzaczkach małych,
były podobne do malin. ...
(jeżyny)

Czerwone, pachnące, słonkiem
malowane, przyniosę ich z lasu
w lecie pełny dzbanek. ...
(maliny)

Co to jest?
Nie gdacze na podwórkach rośnie w lesie żółta ...
( kurka)

Berecik czerwony ma w białe kropeczki.
Nie chcą go brać dzieci ani wiewióreczki.
Ale mech zielony gwarzy:-
patrzcie jak mi z nim do twarzy. ...
( muchomor)

Czerwone, pachnące, dojrzewają
w lesie. Pójdziesz po nie w czerwcu,
pełen dzban przyniesiesz. ...
(poziomki)

Kwitną, gdy z wakacji
wracamy do szkoły,
a cały las staje się wtedy liliowy. ...
(wrzos)





Owoce

W mym ogródku rośnie krzak,
który cierni wiele ma. Chyba nimi
bronić chce zielone owoce swe. ...
(agrest)

Przeważnie jestem żółty
z wielkim pióropuszem. W szkole gdy go widzę
to omijać muszę.... ( ananas)

Ładnie pachnie żółta skórka,
kwaśny mają smak.
Zawierają witaminy, wiemy, że to...
(cytryny)

Ładnie pachnie żółta skórka.
Chociaż kwaśne są, i tak, pokrojone
na plasterki, herbaty poprawią smak. ...
(cytryny)

Ma gruby brzuszek
i kolor żółto-zielony.
Będzie z niej w zimie
kompot wymarzony...
(gruszka)

Te owoce – jesienią, latem
ani wiosną, o żadnej porze,
na wierzbie – nie mogą rosnąć. ...
(gruszki)

Z grządki w ogródku
zrywamy je co rano,
Najlepiej nam smakują
z bitą śmietaną. ...
(truskawki)

Kto z Was owoc taki zna,
w którym w nazwie
na początku jestem "JA"....
(jabłko).

Niedaleko od drzewa pada,
każdy je z ochotą zjada.
Okrąglutkie i rumiane,
na słoneczku dojrzewane. ...
(jabłko)

Od literki "M"
nazwę swą zaczyna.
Ma skórkę włochatą
lecz to nie malina. ...
(morela)

Włoskie czy laskowe
– smaczne są i zdrowe.
(orzechy)

Gdy go rozłupiesz,
zawartość z przyjemnością schrupiesz. ...
(orzech)

Pomarańczowa marchew jest.
I ta, chociaż okrągła, też!
(pomarańcza)

Wyrosły w ogródku na krzaczkach,
kuleczki małe, okrągłe.
Są czarne, czerwone lub białe.
Ze smakiem spożywasz dojrzałe.
(porzeczki)

Skórka fioletowa
a miąższ pod nią złoty.
Smakuje wybornie
wszyscy wiecie o tym....
(śliwka)

Skórka fioletowa, a miąższ pod nią
złoty, smakuje wybornie,
wszyscy wiedzą o tym. ...
(śliwka)

Czerwieni się ze wstydu. Dojrzewa
na słonku. Wśród zielonych listków
wisi na ogonku. ...
(wiśnia)





Warzywa

Ma gruby brzuszek i ogonek mały
Będzie z niego pewnie barszczyk doskonały. ...
(burak)

O którym z warzyw
cukrownia marzy? ...
(burak cukrowy)

Jakie warzywo, nawet niewielkie, wyciśnie z oczu słoną kropelkę? ...
( cebula)

Taka jest z natury wścibska,
że nam z oczu łzy wyciska.
Od "C" nazwę swą zaczyna
Lecz to nie cytryna. ...
( cebula)

Gdy go trzesz, a potem jesz
To masz oczy pełne łez ...
(chrzan)

Kiedy go ścierasz,
na płacz się zbiera.
(chrzan)

Na zagonie złota głowa,
smaczne pestki w sobie chowa. ...
(dynia)

Nie jest skoczkiem, ma tyczkę,
przerośnie ogrodniczkę.
Zdobi działki, ogródki,
w nazwie ma trzy nutki.
(fasola)

Zielone łódeczki
w nich małe kuleczki.
Ugotuję te kulki
Na śniadanie dla Julki. ...
(groch)

Zielone łódeczki,
a w łódkach kuleczki,
gdy się ugotują,
każdemu smakują. ...
(groch)

Mieszka na grzędzie,
Liściastą ma główkę.
Mama z niej zrobi
Pyszna surówkę. ...
( kapusta)

Okrągła głowa zielona
z soczystych liści złożona. ...
(kapusta)

Jaka to głowa, co włosów nie miała,
zamiast na karku,
na głąbie siedziała? ...
(kapusta)

Ktoś tęgi i zielony,
kołnierz nakrochmalony.
Głowa łysa i niepusta,
kto to taki ? - To ...
(kapusta)

Głos kukułki + grzyb + a
– rośnie na polu, żółte kolby ma. ...
(kukurydza)

Dobra gotowana,
dobra i surowa.
Choć nie pomarańcza,
lecz pomarańczowa.
Kiedy za zielony
pochwycisz warkoczyk
i pociągniesz mocno-
wnet z ziemi wyskoczy. ...
(marchewka)

Jest pomarańczowa
i wiele witamin w sobie chowa ...
(marchewka)

Latem w ogrodzie wyrósł zielony,
a zimą w beczce leży kiszony. ...
(ogórek)

Powiem zagadkę
niezwykle prostą,
jakie warzywo
jest marchewki siostrą....
(pietruszka)

Każdy odgadnie tę zagadkę,
ma biały korzeń i zieloną natkę. ...
(pietruszka)

Mały krasnoludku
wyrosłeś w ogródku.
Jesteś smakołyczek choć szczypiesz w języczek.. ...
(rzodkiewka)



Różne na świecie istnieją „łaty”:
żółte, czerwone, łaty w kraty.
Lecz nie ma na pewno
smaczniejszej „łaty”,
niżeli zielony listek...
(sałata)

Ma okrągłą tarczę
choć nie jest zegarem.
Rośnie na tej tarczy
dużo smacznych ziaren...
(słonecznik)

Rośnie pod płotem,
Ma płatki złote.
Wciąż go obsiada
wróbli gromada. ...
(słonecznik)

Rosną w ogródku,
bardzo się przydają.
Mamy je do zupy
i surówek dodają. ...
(warzywa)

Pod krzakiem w polu
rośnie ich wiele.
Dzieci je chętnie
pieką w popiele. ...
( ziemniaki)


2 3 2
2010-03-22T18:53:35+01:00
W róbel
Kw i at
kr o kus
s osna
przebiś n ieg
traw a
1 1 1
2010-03-22T19:07:37+01:00
Wiosło - skreślamy ''ło',
zielona - skreślamy ''zielo''
=Wios+na

Krzyżówka...
(odczytuj pierwsze litery słowa)
1. W górach halny ...
2. Domek Eskimosów
3. Aktor ... Lubaszenko
4. fot. w załączniku Jaki to kwiat?...
5. Na początku siejemy ...
6. Możemy robić nim zdj. pięknym kwiatom...
2 1 2