Odpowiedzi

2010-03-22T19:14:39+01:00
Odp.
a)tlenek glinu-Al2O3;
M Al2O3=2*27[g/mol]+3*16[g/mol]=102[g/mol];
%Al=(54*100%)/102=52,9%;
%O=(48*100%)/102=47,1%;
b)CCl4-chlorek węgla (IV);
M CCl4=12[g/mol]+4*35,5[g/mol]=154[g/mol];
%C=(12*100%)/154=7,8%;
%Cl=(142*100%)/154=92,2%;
c)siarczek glinu-Al2S3;
M Al2S3=2*27[g/mol]+3*32[g/mol]=150[g/mol];
%Al=(54*100%)/150=36%;
%S=(96*100%)/150=64%.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T19:22:30+01:00
Czekam na naj, bo trochę mi to czasu zajęło :P
a) tlenek glinu :
Al₂O₃
m.cz= 2*27u + 3*16u =54u + 48u=102u

Al:
54u - x
102u - 100 %
x = 54 * 100 :102 = 5400 : 102 = 53%

100 % - 53% = 47%
Odp. Glin to 53 %, tlen to 47%.

b) chlorek węgla (IV)
C Cl₄
m.cz = 12u + 4* 35u= 12u + 140u =152u

C:
12u - x
152u - 100%
x= 12u * 100% : 152 u=1200 % :152 = 8 %
100% - 8% = 92%
Odp. Węgiel to 8%, chlor to 92%.

c) Siarczek glinu : Al₂S₃
m.cz = 2*27u + 3*32u = 54u + 96u = 150u

Al:
54u - x
150 u -100%

x= 54u*100% :150u=5400 : 150 = 36%
100% - 36% = 64%
Odp. Glin to 36%, siarka to 64%.
1 5 1