Odpowiedzi

2010-03-22T18:57:40+01:00
15 -ilość wszystkich zadań
x -ilość dobrych odpowiedzi do zadań
15 - x -ilość odpowiedzi złych
54 -zdobyte punkty
5x -pięć pkt za dobre rozwiązania
-2(15 - x) -za złe lub brak rozwiązań -2 pkt

za każdą dobrą odp otrzymano 5 pkt a za złą lub brak odp tracono 2 pkt więc mamy równanie takie oto:
5x - 2(15 - x) = 54

no to liczymy;

5x - 30 - 2x = 54
5x + 2x = 54 + 30
7x = 84 /dzielimy przez 7
x = 12

Szymon rozwiązał poprawnie 12 zadań .
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T18:57:40+01:00
X-dobre odpowiedzi
x-15-złe odpowiedzi

5x-2(15-x)=54
5x-30+2x=54
7x=54+30
7x=84/:7
x=12

odp.Szymon odpowiedział dobrze na 12 pytań
2010-03-22T18:57:59+01:00
X=ilość poprawnych odp.
y-ilosć błednych odp.

x+y=15
5x-2y=54

x=15-y
5(15-y)-2y=54

75-5y-2y=54
-7y=54-75
-7y=-21
y=21:7
y=3
x=15-3=12
udzielił 12 dobrych i 3 złe odp.