1.
a)oblicz pole koła o obwodzie:
1). 16π cm
2). π m
3). 0,12 π mm
4). dwie trzecie π km
5). 4 dm

b)oblicz obwód koła o obwodzie:
1). 16π cm²
2). cztery czwarte π m²
3). 0,25π mm²
4). 2π dm²
5).3 km²

Muszą być obliczenia nie chce samych wyników.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-28T16:33:40+01:00
A)
1 16π
l=16π
16π=2πr
16=2r
r=8
P=r²π=64π
2 π
l=π
π=2πr
1=2r
r=0,5
P=r²π=0,25π
3. 0,12π
l=0,12π
0,12π=2πr
0,12=2r
r=0,006
P=0,0036π
4. 2/3π
l=2/3π
2/3π=2πr
2/3=2r
5. 4π
l=4π
4π=2πr
4=2r
r=2
P=r²π=4π

b)
1. 16π
P=16π
16π=πr²
r²=16
r²=4
l=2π*4=8π
2 4/9
P=4/9π
4/9π=πr²
r²=4/9
r²=2/3
l=2/3*2π=4/3π

3. 0.25π
P=0.25π
0.25π=πr²
r²=0,25
r²=0,5
l=2π*0,5=π


reszty nie mam
2009-10-28T16:34:51+01:00
L=16π cm
r=?
r=l/2π
r=16π /2π
r=8cm



l=π
r=?
r=l/2π
r=π /2π
r=2cm

l=0,12π cm
r=?
r=l/2π
r=0,12π /2π
r=